justfoto

Alla inlägg under maj 2013

Av Emma - 23 maj 2013 16:12

       

Av Emma - 17 maj 2013 15:23

hej! jag var ute och fotograferade lite igår kväll :D! dessa bilder ÄR faktiskt tagna i ett bostads område ;) den första bilden blev jag så nöjd med att jag använder den som skrivbords underlägg :D ska snart äta och sedan åka bil i 5 timmar till mina kusiner i blekinge -.- kamrean SKA med det har jag bestämt xD kommer fler bilder i morgon efter middag eller på kvällen/morgonen :D inte runt 11.00-16.00 komentera gärna vad ni tycker om mina bilder :=)(haha det var en ful smiley)

  

 

   

Av Emma - 16 maj 2013 16:24

gick visst att ladda upp nu :D

 


Detta är en rätt klassisk bild; en blomma i närbild ;)


bild ett:

 


har sedan utgått från den och beskurit till ett KLASSIKT motiv ;)

  lessen för dålig upplösning av bilden men det är svårt att hinna göra något rikigt bra på 5 minuter :(


//Emma

Av Emma - 16 maj 2013 16:15

Gammla bilder kan också vara rikigt fina :) typ den här

 

Av Emma - 15 maj 2013 17:38

Tagit en bild har många gjort. Att fotografera på "rikigt" kräver inte mkt (mycket) för att få bra bilder. I det här inlägget kommer lite tips på vad som är bra att ha/använda när man fotar. Fota ALDRIG i motljus (dlv mot solen) för att fo rikigt snygga bilder krävs en sicklig fotograft eller en del tur.


system eller digital, vilken är bäst?

Med en system kamrea får du ocfta bättre skärpa en med en digital, det är olika beroende på vad man ska fota. Djur te.x har man bara en chans! Här är en bild på jag (ironiskt nog) lyckats fånga upp det "lilla" extra. hade jag väntat i ca. 10 sek hade det blivit en väldigt tråkig bild. ta många bilder 1/10 blir bra!

  


bra-att-ha

- kamrea (ju ju vara bra)

- olika objektiv(om du använder en system kamrea)

- mat säck (om du hade tänkt vara ute länge)

- slitstarka kläder efter väder

- fingervantar (om det behövs)

- motiv(det man fotar)

- ljus


LYCKA TILL!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

hej!
- kopyright på ALLT
- 13 år!
Bello=Hej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Borde jag göra en vlogg och lägga upp på min youtube kanal?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards